Si pembancuh air vs Si drakula...

Monday 22 September 2014

Assalmmualaikum n salam sejahtera...

Si pembancuh air n si drakula..

2 dunia berbeza..

2 profession yang berlainan..

Bagai langit dgn bumi...

Kenapa?

Kerana manusia itu percaya pada apa yang mereka nampak...

Tapi aku percaya pada apa yang aku alami..

Bisikan demi bisikan terjah ke telinga..

Kata mereka tidak sesuai si pembancuh air dgn si drakula...

Tangga gaji sahaja sudah berbeza..

Kata mereka aku terima kerana terpaksa..

Ya lah nak mati dlm title seorang isteri...

Di kala itu aku hanya diam kerana tidak mengerti percaturan hidupku lagi..

Aku sendiri masih kabur dlm perjalanan ini..

Hanya ku katakan pada diri.. redah sahaja pasti ada hikmah yang menanti...

Itu lah aku ., tidak suka percaya pada apa yang orang kata..,.

Kerana aku tahu soal jodoh manusia bukan tuhan.,

Benar, perbezaan kita terlalu ketara...

Terlalu susah mencari titik persamaan..

Akhirnya aku akur..

Perbezaan ini yang mewarnakan hidup kita...

Bila kita akur pada perbezaan ini akhirnya kita juga yang happy...

Kata mereka aku layak dengan insan lain yg jauh lebih bagus dr dia...

Aku pekakkn telinga ..

Kerana aku percaya Allah da bagi jodoh yang baik untuk aku...

Kalo yang kucari itu harta da pasti kata mereka akan aku turuti...

Tapi yang aku cari agamanya...

Nah .. yang kutemu si pembancuh air...

Banyak aku belajar dari dia...

Soal gaji? Jgn kau tipu kerja mkn gaji duit itu mencukupi... kalau benar mencukupi mungkin tidak perlu penjawat awam meniaga di sana sini..,

Tidak malu kah aku membantu dia di gerai? Sikit pun tak kerana dia suami aku.. wang hasilnya itu yang bagi makan aku...

Aku bekerja dgn manusia pelbagai bangsa n usia. Begitu juga dia..

Tapi aku kagum bila lihat semngatnya... membina networking sedaya upaya

Hari2 mendengar impiannya...

Kadang aku tergelak jugak..

Dlu aku hanya ingin jadi si drakula sehingga tua...

Tapi si pembancuh air ni slalu ckp kat aku...

Gi tuntut ilmu2...

Hari2 dgr aku jd jemu..

Mula2 ku buat kerana taatjan perintah suami..

Hari ni aku buat kerana ,.

Yes this is my journey...

Terima kasih kepada si pembancuh air...

#saya sayang suami saya kerana ini jodoh saya
#doakan jodoh kami sehingga jannah
#doakan saya berjaya habiskn study dengan cemerlang..

No comments:

Post a Comment