BROKEN FAMILY? NO EXCUSESSS

Sunday 15 February 2015

Assalmmualaikum dan salam sejahtera..

Tajuk macam hangat dari oven kan...?

Ada betul dan ada x betulnya..

Nani nak tulis isu ni sebab.. Tadi makan kat kedai sorang2.. Sebelah nani ad satu kumpulan laki peremouan bercampur.. Amboi salam pun ada gaya sndiri tau hahaha... Aku tau hgpa pernah buat ni sesama bff perempuan hgpa kn .. Maksud nani bagi perempuan lah haha

Terdengar lah segala cerita depa sembang.. Esokk kan sekolah.. Jadi si A tnya budak perempuan ni.. Hg nk pi skolah tak esok.. Si perempuan pun jawab.. Maleh aku pi skolah sok .. Ngantok wei.. Mak pak aku bukn tau pun sorang sibuk dgn bini muda .. Mak aku tu pulak tunduk ja.. Xtau nk mlwan pa pak aku buat...

Erk nani sentap tiba2.. Sebagai pengajaran ye cerita ini bukan buka pekung di dada...

Hmm terimbas kenangan lalu..
Tak malu aku akui aku dari broken family
But i salute to my mother..
Very2 tough women..
A superwomen
For us.. 7 siblings..
Its not easy to raise us alone..
Without a good financial support..
Seriusly.. After divorce
My mom become realyy2 down..
She quit from job ( embroidery factory salary rm450/month)
Alhamdulillah
Becoz mak dlu terlalu garang..
Hari2 kena marah
Kami 7 beradek jadi x betah bila mak senyap dan sedih...
Aku berpegang pada..
Ikut hati mati!
Ikut rasa binasa!

3 orang dikolej swasta
2 bersekolah
2 adik lelaki kembar aku yg baru habis spm decide untuk bekerja sara kami yang belajar

YaAllah
Masa tu ikatan adik beradik yang kukuh ni lah bagi semangat untuk aku dan kakak2 yang tengah sambung belajar
Nyaris aku berhenti belajar

Allah itu maha kaya
Janji Allah itu pasti
Pada mereka yang bersabar
Syukur USM bagi aku biasiswa
Jadi aku tanggung kos rumah dan perbelanjaan adik yg skolah..

Kesemua adik beradik
Kami saling ingtkan
Apa pun jadi
Kita mesti ber7
Mak perlukan kita!

Itu yang tertanam dlm otak masa tu
Jujur aku akui tiada yang cuba memahami
Alhamdulillah Allah datangkan aku orang2 yang sentiasa jadi tulang belakang aku saat aku terkapai2.

So all remajasss
Broken familt bukan alasan!
Itu bukan petaka
Tapi ujian untuk ajar hangpa hargai hubungan adik beradik!

Masa ni lah nk berbakti pada mak n adik2..
Percayalah rezeki itu akan murah...!

Sekian,terima kasih

2 comments:

  1. betul tu sis.. jgn nak salahkan mak bapak ja.. ada otak fikir, yg nak rosakan diri sendiri buat apa kan.. macam rugi ja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya sis qaseh abadi..
      Keslahan kita tidak wajar diletakkan atas orang lain..
      Mak ayah da hantr pergi sekolah
      Tak pergi sekolah pun kita ada akal.. Untuk berfikir
      Jodoh mak ayah yang di takdirkan sampai situ adalah kerja Allah..pastinya ada hikamh.. Kita tak nampakkk lagiii
      Hehe

      Delete