Happy birthday 1 month old

Tuesday 16 August 2016

Alhamdulillah da sebulan lebih dah amanah Allah ini
Saat dengar suara mereka ketika lahir
Tak berhenti bibir mengucap syukur
Saat pertama kali ku lihat mereka
Pecah lagi empangan mata
Ujian demi ujian  terpaksa aku dan suami tempuh
Demi dua nyawa ini...
Nyaris ku gugurkan ..
Keputusan meneruskan juga kandungan
Jauh menenangkan aku
Meski tahu risiko yang aku ambil
1000 dilema aku tanggung
Aku takut andai keputusan meneruskan kandungan adalah keputusan mementingkan diri
Namun jauh disudut hati
Andai aku  gugurkan
Adakah Allah akan menjawab doaku lagi?
Akhirnya aku putuskan
Bertahan setakat aku mampu
Mungkin itu adil buat aku
Allahuakbar
Syukur Allah membantu ..
1000 kekuatan Allah bagi
Aku berpegang pada prinsip
Nyawa aku Dia yang bagi
Andai ditakdir perjuangan terhenti
Redhalah Nani!
Andai perjuanganku mampu kugagahi
Bersyukurlah Nani!
Saat ku lihat mata mereka
Empangan pecah lagi...
Inilah zuriat yang selalu kubisikkan
Bertahan bersama aku...
Berjuang bersama aku..
Ternyata
Allah bantu aku melalui doa dan kata2 semangat kalian semua...
Terima kasih atas doa dan sokongan kalian selama ini...
Semoga Allah balas dengan 1000 rahmatNya

No comments:

Post a Comment