Sedarkan diri kita

Friday 10 October 2014

Assalmmualaikum dan salam sejahtera...

Rancangan primadona on air...

Saya tidak pasti ini ulangan rancangan malam ini.. di Acheh

Tapi tajuk malam ni wajar di amati n direnungkn bersama2

Kita nilai kembali dan bandingkan dengan negara kita...

Saya tertarik dengan slot di mana raja azura mengikut sekumpulan pasukan wanita..( memakai baju jubah seluar, tudung labuh)

Nak tahu apa tugas mereka?

Tugas mereka menegur pasangan2 lelaki wanita yang berdua-duaan , wanita memakai pakaian menjolok mata...

Hmmm bunyi mcm busy bodykn..? Tapi kalo kita sendiri xpdulikan iman kita izinkanlah orang lain menegur kita untuk sentiasa mmelihara iman kita..

Bagus kan?
Saya setuju... kesedaran acheh terhadap menegakkan syariat islam makin  meningkat ,iktibar dari kisah tsunami...

Apakah kita di Malaysia ni nak tunggu musibah besar  seperti tsunami baru kita betul2 nak tegakkan syariat islam...

Alasan kita pelbagai agama bukanlah halangan untuk kita menegakkan syariat islm.. zaman Rasulullah dlu pun ada je yg blm islm lagi...

Saya bukanlah orang yang arif bab agama.. saya sedang melalui proses pembelajaran... begitu juga dgn anda tanpa kita sedar...

Saya rasa peristiwa

Tsunami dlu turut kita rasai tapi Allah bagi kita rsa sikit namun kita masih tidak menyedari...

Jom kawan2 celik mata...
Bangun...
Kita berdiri depan cermin n nilai semula diri kita...
Tanya pada diri

"KALO AKU MATI MALAM NI SEMPURNAKAH AKU UNTUK MENEMUI MU YA ALLAH"

salam sayang... syurga firdhaus kegembiraanku

No comments:

Post a Comment