HIKMAH DI SEBALIK UJIAN

Wednesday 13 March 2013

ASSALAMMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA TO ALL READERS...


2 minggu lepas aku rasa macam down sangat.. manakan tidak... tarikh untuk consult dengan doktor pakar regarding tahap kesihatan aku semakin dekat.. 
tiba harinya pada 8/3/2013 aku ditemani tunangku dan adik lelakiku di Hospital Serdang. tunang aku nak ikut.. katanya .. nak dengar option lain yang doktor boleh beri.. adik lelaki aku sememangnya peneman setia aku setiap kali aku dimasukkan ke wad atau follow up... dia sanggup kena berhenti kerja sebab temankan aku .. 

Sesampai je kat Klinik Pakar Hospital Serdang tu.. terkagum sebentar.. mana tidaknya.. hospital ada escalator.. hehe aku rasa nak cadangkan kat pengarah aku ler nak wat juga macam ni hehehe..

 Masa tuggu giliran nak jumpa doktor aku tengok muka tunang dan adik aku.. aku rasa macam nak nangis je bila fikir mereka sanggup tinggalkan kerja untuk aku.. sedangkan tunang aku meniaga.. kalau tak kerja maknanya tiadalah income money.. tapi dia ingatkan aku.. manusia kaya kerana rezeki bukan kerana duit.. lagipun dia kata dia nak teman aku juga.. dia nak aku tahu dia terima aku seikhlasnya walaupun dia faham keadaan kesihatan aku..

masa jumpa doktor menitik lagi airmata aku ni, wlaupun da berminggu2 aku set dalam kepala otak aku ' u can do it, nothing to worried, if Allah said Kunfayakun maka it will be happened .. no power can  fight it except for 
Allah willing'
selamat tak banjir hospital tu..

 masa nak tunggu ujian paru2 empangan  mata aku tak berhenti menangis da macam air muara da.. 
then tunang aku cakap:
' tak guna nangis, bukan boleh dapat 21k tu kalau boleh dapat saya nangis gak boleh dapat 42 k, kalau macam tu suruh adik awak nangis gak boleh dapat 63k' ( dalam hati.. hampeh punya tunang)
 but his joke can make me  laugh suddenly like crazy women ... bhahahaha.. maka berjayalah aku lakukan ujian paru2 7 peringkat.. ( da macam hamster dalam kaca da aku rasa macam tu)

* credit to DR Jamalul(my chest physycian) yang tak berhenti2 membontoti n memberi kata semangat pada aku.. lebih2 lagi masa nk buat ujian paru2 tu.. hehe thanks doc..

lastly keputusan da decide.. insyaAllah bulan 6 ni aku akan ke sana lagi.. but the problems now is the money to paid the instrument..  27 k.. harap2 USM nak tanggung... ( korang doakan tau)

aku memang tak de insurans pun sebab insurans tak cover penyakit yang memang kita da ada.. so terpaksa cari sumber lain.. insyaAllah kalau suatu hari nanti aku ada anak.. aku akan belikan mereka insurans awal2.. hehe

Dalam aku duk mendung  macam orang hilang anak.. tiba2 berita mengejutkan yang aku tak sangka bila kedua2 belah keluarga bersetuju mempercepatkan majlis perkahwinan aku dan tunangku.. sepatutnya hujung tahun.. tapi dipercepatkan ke bulan depan..Alhamdulillah.. lega sangat.. sekurang2nya aku dapat ikut sunnah Rasulullah SAW... dan impian aku tercapai... menitis air mata aku lagi dengan berita gembira ini..

* terima kasih kepada ahli keluarga kedua2 belah pihak kerana bersetuju dengan permintaan kami, dan terima kasih juga kepada ahli keluarga pihak lelaki yang memahami situasi aku.. Alhamdulillah syukur kepadaMu Ya Rabb .. Semoga apa yang direncanakan berjalan dengan lncar... Amin..

Bukan ini sahaja berita gembira yang aku dapat.. ada lagi 1 berita gembira.. aku dapat anak buah baru... kakak no2 aku selamat melahirkan puteranya pada 14/03/2013@8.48am.. Semoga menjadi khalifah yang terbaik ye Furqan... 


قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: إِنِّيْ رَسُولُ اللهِ وَلَنْ يُضَيِّعَنِيَ اللهُ أَبَدًا

(صحيح البخاري)

Sabda Rasulullah saw : “Sungguh Aku Rasulullah, dan Allah swt tidak akan mengecewakanku selama lamanya” (Shahih Bukhari)






3 comments:

  1. Very sad-happy story..in shaa Allah u can go through this with success and glory..
    Dr.Nauzi Domham.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks a lot Dr. Nauzi domham.. please pray for me.. hope i can go through 3session operation with success...

      Delete
  2. Wow..its really make me feel sorry n scary when heard that u need to face 3 operation..good luck by the way..

    ReplyDelete