Ikhlas

Tuesday 20 January 2015

Assalmmualaikum dan salam sejahtera

Nowadays, wah giteww.. Banyak aku tengok ibu ayh yg da ada kesedaran agama kat ank2 ni.. Boleh beza rasanya budk2 kecik zaman aku dlu ramai kot yg xpakai tdung sbb prinsip dolu2.. Biar die seksi masa ni skurang2 dia da pernah pakai skirt..

But in this century, giteww... Budak2 kecik ramai da pakai tdung.. Prinsipnye ajar dari kcik senang dia tau da hukum jaga aurat.. So besar pun dia akan terbiasa..

Hah nampak x?.. Kesedaran mak ayah nak didik anak2 jadi hafiz hafizah( penghafal Al Quran) memang aku sokong sgt2..  Betul korang.. Aku x tipu.. Virus byk sgt skg ni..  Kalo dlmn x kuat mcm mne la ank2 kita ni nk jd insan yg hebat.. ?

Aku tertarik dgn prinsip ayah Arwah Ammar(,student malaysia yg meninggal masa muharam dulu tu pernah jadi fenomena tu)

Prinsip ayah die dln kedua2 buku ahmad ammar ialah..

Kalo jadi doktor jadi yg ummatik.. Kalo jadi jurutera jadi yg ummatik.. Hg jd pimen pun jadi yg ummatik..

Ni .. Nk dakwah xkra tempat x kra orang.. Ilmu tu kalo kita simpan rugiii xleh amal dah kalo kita mati.. Jd sebarkan supaya ada yg amalkan pahala dia mengalir bila kita mati...

Aku bukn hafizah.. Aku bukan ustazah.. Insan biasa ja..

Baru2 adik aku tanya mcm mna nk hafal al mulk.. Aku punya ngeynyehh la dlm hati duk kata "Alhmdulillah adik aku nk gak hafal Al Quran..."

Aku sebgai kak bagi lah tips2 menghafal ajaran ustaz2 aku dolu2 .. Skali adik aku jawab sja buat preparation sbb kalo buat slh kna denda Bacall Surah Al-Mulk.. Hmm patotlah hg takat 10 ayt jem dah dikk oiii.. Niat tu  xbtoi.. Ni  nak habaq bagi..  Ikhlaskn ... Bulatkan niat kerana Allah baru lah hati hg senng nk trima ayat2 tu.. Kak hg bg 1000 cara pun kalo niat x btol hg sush nk ingt..

Ok peringatan kita bersama..

Niat kna betui.. Salah niat kita Ruuuuuugiiiii

Sekian.. Terima kasihh

No comments:

Post a Comment