AKU MASIH BERJUANG!

Sunday 9 June 2013



AKU MASIH BERJUANG!

 ‘Barangsiapa yang Allah mahukan dirinya berada dalam kebaikan , Nescaya akan diuji dengan beberapa kesusahan’
      ( hadith riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

Senyuman aku ukirkan
Untuk ku sembunyi wajahku yang gerhana
Senyuman aku ukirkan
Untuk ku tutupi hatiku yang lara
Senyuman aku ukirkan
Untuk ku bakarkan semangatku yang luntur
Senyuman aku ukirkan
Untuk ku pujuk jiwa supaya bersabar
Lembaran demi lembaranku baca
Segala terjemahanku teliti
Alhamdulillah pada nya ku temui sirna  kekuatan
Kekuatan yang aku kumpulkan untuk menempuhi ranjau ini
Sakitnya peritnya aku yang rasa
Sakitnya peritnya tidak mampu aku cerita
Sakitnya peritnya bukan itu penghalangku
 Aku harus berjuang!
 Aku harus berjuang !
aku harus berjuang!
Ini bukan pengakhiran
 Ini hanya ujian
Aku  harus berjuang demi pengakhiran yang baik!
Kuncinya hanya SABAR
Kerna aku tidak tahu bila ini kan berakhir
Sabar itu indah
Jika aku menghayati
Sabar itu indah
 Jika aku memahami
Sabar itu indah
Jika aku terus bersabar
Perjuangan ku bertemankan sabar
meskipun bagaikan lautan airmata telah ku tumpahkan
 namun itu semua hanya kerana aku insan biasa yang sentiasa cuba untuk bangun kembali setelah aku jatuh .....

# JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA  SEMUA INSAN YANG TAK JEMU MEMBERI KATA SEMANGAT DAN TITIPAN DOA BUAT SAYA...
~~~~~SEKIAN~~~~~


No comments:

Post a Comment